• Inzerent
  • Dopravce
  • Agentura
  • O nás
  • Výzkum
  • Kontakt
Logo Adwheels - tmavý
  • Inzerent
  • Dopravce
  • Agentura
  • O nás
  • Výzkum
  • Kontakt
Klientský portál
Logo Adwheels - světlý
  • Inzerent
  • Dopravce
  • Agentura
  • O nás
  • Výzkum
  • Kontakt
Klientský portál
Výzkum/Blog

Vývoj netradičních reklamních formátů

Autor: Lukáš Šiml  Zveřejněno: 22/08/2020
Některé plochy mizí, jiné přibývají. Koloběh života funguje i v reklamě. V kontextu venkovní reklamy často ovšem nepřemýšlíme o moderních technologiích, které nám pomáhají lépe cílit a vyhodnocovat tak usilovně jako je tomu u online komunikace. A to je škoda.

Oblíbenost venkovní reklamy v porovnání s ostatními tradičními formáty jako je například tištěná inzerce, rádio nebo televize v posledních letech stabilně roste. A s tím se zvyšují i objemy marketingových rozpočtů.

Díky interaktivním billboardům umíme změřit počet oslovených uživatelů, interaktivní koše ve Velké Británii úspěšně propojují online a offline svět notifikacemi s reklamními sděleními, které zasílají na telefony kolemjdoucích a nově testované technologie umožňují přehrávat sdělení nakupujícím v obchodních centrech, která mohou slyšet jen oni.  Ano, čtete správně. 

V Dubaji testují v obchodech s potravinami netradiční formát komunikace s nakupujícími umožňující přehrávat sdělení výlučně jim tak, že nakupující, kteří stojí jen pár metrů od nich toto sdělení neslyší. 

Až příště půjdete kupovat banány a sametový hlas pronese, že jsou zaručeně nejšťavnatější, vy se ohlédnete a nikdo za vámi nebude stát, budete vědět, že jste se stali obětí této nové komunikační techniky.

Černý most billboardy
Černý most v Praze zahlcen reklamními billboardy

Stinná stránka reklamy

Rozmach reklamy mimo domov má ale i svou stinnou stránku. Díky její oblíbenosti jsme doslova zamořeni obrovským počtem billboardových ploch, reklamních panelů, nástěnek na veřejných toaletách a reklamnou číhající v dopravních prostředcích.

Některá města, včetně Prahy, proto diskutují nad možným omezením venkovní reklamy nebo alespoň nad její regulací. Z fasád na činžovních domech v Praze nedaleko Nuselského mostu tak postupně mizí obří plachty zakrývající celou architektonickou krásu budov. Připravuje se vyhláška na regulaci vývěsních štítu a výloh, billboardy z okolí dálnic postupně mizí.

Některá města šla ještě dál a zakázala venkovní reklamu jako takovou – Sao Paolo, Grenoble, nebo třeba Chenai prohlásili, že venkovní reklama hyzdí krajinu a že musí zmizet. A tak se i stalo. Další státy cíleně eliminují billboardové plochy v okolí všech silnic a dálnic i přesto, že nehodovost v místech výskytů billboardů není vyšší (OAAA, 2016) Jen si vzpomeňte, když jste se projížděli po německých, belgických, nebo španělských dálnicích, kolik billboardů jste spatřili? 

Pro marketéry je tedy stále těžší dosáhnout na zákazníky, kteří tráví čím dál tím více času na cestách mimo domov. Kéž by tak existoval způsob, jak oslovit zákazníky v kolonách a na dlouhých cestách, kdy se věnují monotónní aktivitě a prahnou po distrakci. Nemyslíte? 

Pokud ano, nejste sami. Množí se tak nelegálně umístěná reklama na svodidlech, zábradlích, dopravním značení, nebo třeba na semaforech. Majitelé reklamních ploch bojují s úřady v předem prohraném boji, kdy reklamní nosiče přesouvají z jednoho místa na druhé ve snaze zabránit jejich deinstalaci a alespoň zatím se jim to daří. Neexistuje totiž žádná centrální evidence povolené venkovní reklamy. To by se ale dle zpravodajství ČT 24 mělo brzy změnit. V boji s nelegální reklamou jsou municipality a kraje odhodlány pokračovat až do jejího úplného vymýcení. 

I díky tomu, že lidé tráví na cestách pořád více času, bude venkovní reklama, tedy její legální formy, neustále na výsluní zájmu. A ne nadarmo. Je to jeden z nejlepších formátů pro budování povědomí o značce (více o budování povědomí v tomto článku) v poměru cena/výkon. Navíc s nástupem nových technologiií lze počítat s větší interaktivitou a lepší měřitelností. Není tedy nereálné, že v dohledné době budeme obklopeni interaktivními nosiči venkovní reklamy, které nám budou zobrazovat obsah podle historie našeho hledání na internetu. Cílení reklamy mimo domov tak bude efektivnější, než kdy dřív. 

Ale jak se do té doby vypořádat s ubývajícími plochami na kterou bychom mohli umístit naši reklamu?

Vývoj reklamy

Reklama v pohybu

V Adwheels nabízíme elegantní řešení komunikace, která cílí jak na široké cílové publikum, tak na publika segmentovaná po regionech za velmi efektivní CPM (cena za tisíc zobrazení) – reklamu na kamionu

Díky obrovskému množství aut pohybujících se na dálnicích a silnicích i kolaterálně zasaženému publiku ve městech, nebo před supermarkety, kam kamiony potištěné reklamou sváží zboží tak dokážeme doručit skvělou návratnost investice.

Chcete být vidět? Ozvěte se nám!

Domluvit schůzku

Zdroje: 

OAAA. (2016). Outdoor Advertising Association of America, Inc.. [online] Available  at: https://www.oaaa.org/ [Accessed 19 September 2020].

Tři roky bez billboardů u silnic? Odtajněná mapa silničářů zrcadlí jejich marný boj. (2020). Retrieved 19 September 2020, from https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/billboardy-reklama-poutace-dalnice-d1-ministerstvo-dopravy-reditelstvi-silnic-a_2003020600_nkr

Odborná literatura na téma reklamy v pohybu
Přečtěte si náš výzkum!

Stáhnout výzkum

Blog

Pokud chcete o reklamě v pohybu zjistit víc, jste tu správně

Co by měl každý ředitel vědět o venkovní reklamě
Přečíst článek
Reklama v pohybu v číslech
Přečíst článek
Jak funguje brandová komunikace?
Přečíst článek
Vývoj netradičních reklamních formátů
Přečíst článek
Proč zvolit reklamu na kamionu?
Přečíst článek
Pravidlo #1 – Buďte Vidět!
Přečíst článek
Mýty o reklamě v pohybu
Přečíst článek



Logo Adwheels - tmavý

Překvapte své zákazníky právě tam, kde se pohybují. Právě tehdy, kdy jsou nejvnímavější.

Odkazy
Dopravce
Inzerent
Agentura
Společnost
O nás
Výzkum
Další odkazy
Kontakt
Klientský portál
Facebook Linkedin
Kontakty
Adwheels s.r.o.
Pražská 1430/36
Praha 15 - Hostivař
102 00
Copyright © 2020 Adwheels - Reklama v pohybu | IČO: 04145151 | DIČ: CZ04145151 | Společnost je zapsána v obchodním rejstříku | Společnost je plátce DPH
Tuto lištu zaznamená každý, i když nechce. Stejně jako reklamu na našich návěsech. Používáním této stránky souhlasíte s ukládáním cookies na vaše zařízení za účelem zlepšování poskytovaných služeb.
Zobrazit
Souhlasím
closer
  • Inzerent
  • Dopravce
  • Agentura
  • O nás
  • Výzkum
  • Kontakt
Menu
  • Inzerent
  • Dopravce
  • Agentura
  • O nás
  • Výzkum
  • Kontakt
Klientský portál